arrow_drop_up arrow_drop_down

Over The Winning Image

Leeftijd is een getal

Oud-zijn is een mindset

Missie

Mijn naam is Inga van Zalm. 

Ik wil je graag laten ontdekken hoe uniek je bent en welke unieke waarde je te bieden hebt.

Ik wil je graag bewust laten worden van de invloed en de impact 

die je daardoor hebt op andere mensen. 

Door wie je kunt zijn en door wat je uitstraalt.

Scoor je hoog in impact, dan is het makkelijker om je doelen te halen en dingen voor elkaar te krijgen. 

Omdat mensen in je geloven, naar je luisteren, je vertrouwen

Impact gaat verder dan uiterlijk en gedrag.

Inga van Zalm

Over Inga

Ik ben ondernemer geworden in een tijd dat dat zeker voor vrouwen nog lang niet "normaal" was. Een tijd waarin je je boekhouding nog met de hand deed en je op een typemachine je brieven en verhalen (foutloos en met 10 vingers!) uittypte. Ik was in 1980 al heel geavanceerd met een telex en later met een fax. Nog later kwam de tekstverwerker en uiteindelijk de computer. Telkens ontstond er voor mij een nieuw "normaal", al ging dat destijds geleidelijker dan tegenwoordig. Maar ik vond het altijd interessant om nieuwe dingen uit te proberen. Dingen, vakken, wetenschappen die in de Nederlandse markt nog niet bekend waren.

Ik heb gemerkt dat als JIJ iets "normaal" vindt omdat je er echt achter staat, hoe controversieel het op dat moment ook mag zijn, anderen er ook meestal niet zo zwaar aan tillen en het algauw accepteren. Vooral als er van een noodzaak of onvermijdelijkheid sprake is en JIJ lat merken dat je je niet leent voor een nietes-welles discussie.


Alles - positief EN negatief - begint bij en met jou en komt ook altijd bij jou terug. Meervoudig in omvang en/of intensiteit.


Een paar jaar geleden ben ik aan een nieuw tijdperk in mijn ondernemerschap begonnen. Ik heb er lang over gedaan, heb de tijd genomen om te beslissen wat en hoe ik het wilde gaan doen. Vooral de nieuwe technologieën waren een dingetje voor me. Maar ik ben altijd heel nieuwsgierig en leergierig geweest en stortte me in veel nieuwe kennis en wetenschap. Met de daarbij horende nieuwe leermeesters en mentors, nieuwe leermethoden en structuren.  

Nieuwe marketing via internet, social media, netwerken, een website, bloggen, webinars, online cursussen, email; de ontwikkelingen volgen elkaar in een razend tempo op. Ik beheers nog lang niet alles zelf - dat is ook onmogelijk - maar heb mensen om me heen met wie ik graag en goed samenwerk.


En nu is er opeens weer een "nieuw normaal 2020", dat zich zo plotseling en onverwacht heeft gemanifesteerd - bijna van de ene dag op de andere - dat veel mensen er angstig en besluiteloos van zijn geworden. Ik denk dat het tijd werd dat we eens een paar  stappen terug doen in plaats van maar steeds met grote sprongen vooruit te hollen. Ik kijk met nieuwsgierige en afwachtende spanning toe hoe dit "wereldwijde nieuw"  zich ontvouwt en wil de mensen die er moeite mee hebben graag helpen om het positieve ervan in te zien, te ervaren en hun eigen plaats daarin in te nemen. 

over The Winning Image

In 1981 startte ik een p.r. bureau. Communicatie was toen als vak nog onbekend in Nederland. Het was een van de eerste p.r. bureaus in Nederland en het eerste dat door vrouwen werd bemand. PR (public relations) houdt zich bezig met imago ontwikkeling voor bedrijven, maar ik herinner me dat het in die tijd niet veel meer was dan het krijgen van media aandacht, vooral een "stukje in de krant". Dat is gelukkig 180 graden veranderd. 


In 1991 switchte ik van image building voor bedrijven naar imago ontwikkeling voor mensen. Voor de medewerkers in bedrijven, maar zeker ook voor mensen die als zelfstandige werken. En mensen die gewoon een goed "rapport" willen opbouwen met anderen.

Het concept was in Nederland nog totaal onbekend, want van "mannetjes-makers" had de doorsnee Nederlander nog nooit gehoord. Maar die bestonden toen al wel.


Het boeide mij te zien hoe het proces, dat ik tien jaar eerder ook al in werking had gezien, zich herhaalde. Image consultancy was destijds een totaal onbekend beroep in Nederland. Eerst kwamen de pioniers, waartoe ik mezelf reken; daarna kwamen de amateurs en nog later zag je de professionals opstaan. Mensen die hun kennis en vaardigheid niet meer als leuke bezigheid zien en benaderen, maar die het vak op de kaart hebben gezet.

Extern - Intern

Imago ontwikkeling voor een persoon is niet veel anders dan imago ontwikkeling voor een bedrijf. Dacht ik. Er zijn gesprekken vooraf en het begint met uiterlijkheden. Bij een bedrijf besteed je in eerste instantie ook aandacht aan de uiterlijke identiteitlogo, visitekaartje, briefpapier, verkoopmateriaal, etc. en breng je de publieksgroepen in kaart. Dat zijn de externe factoren.

Maar bij professionele image building dienen ook de interne factoren al heel snel geïdentificeerd en aangepakt te worden. Corporate image building is een zaak van lange adem omdat het echt een bouw- en groeiproces is. 

Dat is bij een persoon niet anders. Het proces is net zo ingrijpend als alle veranderprocessen die in je leven en op je werk kunnen spelen. Als je tenminste wilt blijven groeien.


Uiterlijk - Innerlijk

Ik vond het dan ook niet vreemd  dat image consultancy begon met aandacht voor het uiterlijk. Maar gaandeweg kwam ik tot het inzicht dat je uiterlijk een afspiegeling is van je innerlijk en niet andersom. Veel mensen willen daar niet aan, maar ik heb ervaren dat hoe je dat uiterlijk ook wilt verfraaien en opleuken, de kwaliteit en conditie van je innerlijk altijd waarneembaar is. 

Extern-intern, zo binnen - zo buiten. Ik ging dan ook de diepgang missen waarmee ik mensen echt kon helpen, de expressie van hun innerlijk en hun uiterlijk op dezelfde golflengte te brengen.

 

Continu leerproces maakt continu veranderproces "normaal".

Ik kreeg belangstelling voor onderwerpen als gedachtekracht,

NLP, meta- en kwantum fysica, neurologie, healing en spiritualiteit en al die dingen die wij niet met onze zintuigen

kunnen waarnemen, maar die wel spelen tussen hemel en aarde

en ons dagelijks beïnvloeden.

Er volgde een reeks trainingen en opleidingen tot Reiki Master, 

Silva Method of Mind Control practitioner, EFT practitioner, Hypnotherapeut, NLP Master, Coach, The Sedona Method facilitator en daartussendoor trainingen van Open Circles, Dr. Joe Dispenza, Gregg Braden, Bruce Lipton, Abraham Hicks, John Assaraf. En dan noem ik alleen de lange en/of ingrijpende trainingen. 

Ik heb ze allemaal fascinerend en transformerend gevonden. 

Nu is het tijd om al mijn nieuw verworven kennis en vaardigheid

in te zetten om anderen te helpen snel en eenvoudig transformatie

in hun eigen leven te ervaren.

Binnen hun kaders, hun transformatie in hun leven.  

Bewustwording

Maar ook vaardigheidstrainingen in gezondheid en healing, Photoreading, mediteren, non-verbaal communiceren etc. grijp ik aan wanneer ik er maar even de tijd voor kan maken. Bij elke nieuwe studie maak ik er een punt van me bewust te worden wat het met me doet.

Belangrijke vragen zijn: Wat wil ik, wat voel ik, wat doe ik en uiteindelijk: wie ben ik erdoor geworden. Bij elke (leer)ervaring maakt je brein nieuwe neuronen aan, waar je weer op kunt doorborduren. 

In mijn training in Non-Verbale Communicatie besteed ik veel aandacht aan dit punt van bewust ZIJN.


Onze diensten

Trainings-

Traject

Individuele begeleiding

of in een groep.

6 maanden traject

Workshops & Presentaties

Verrassende oefeningen en praktijkvoorbeelden. Ook heel  geschikt voor bedrijven

Coaching sessies en trajecten

Individueel of in kleine groepen.

Online, telefonisch of

fysiek 1-op-1

E-books

  

Om thuis, op je gemak,  kennis op te doen of lekker te ontspannen.